TIJD
Froukje van Osch, commercieel directeur ARTE groep, Helmond
“Vanuit ARTE vinden we het belangrijk om een goede connectie met de omgeving te maken en een bijdrage te leveren aan duurzaamheid. We kopen graniet bewust zelf in en niet via inkooporganisaties om ervoor te zorgen dat wat we doen goed is voor mens en milieu. We willen positieve verandering aanjagen in de keten, van groeve tot eindproduct, en met onze inspanningen anderen inspireren. Dat doen we via kleinschalige kwaliteitsvolle projecten en internationale projecten zoals in India voor educatie. Maar ook binnen ons bedrijf in Helmond. Collega’s nemen jongeren die iets meer begeleiding nodig hebben onder hun hoede. Want met de juiste begeleiding kan iedereen meedoen. En door de samenwerking met Social label en Senzer voegen we mooi handwerk toe dat de jongeren zelfvoldoening en zelfvertrouwen kan brengen.”
Elke Donker en Wendy van den Berkemortel, Senzer
“Social label is een project in ontwikkeling. De kaders staan, maar de precieze invulling voor een product is er bij aanvang nog niet. Innovatie vraagt om creativiteit en maatwerk. Senzer werkt met vele bedrijven in de regio samen. We zien en grijpen kansen om succesvolle en duurzame uitstroom van werkzoekenden te bewerkstelligen. Het bijzondere aan dit project is dat verschillende ‘werelden’ samenkomen: kunst en design, productie en commercie en Senzer die kansen creëert voor werkzoekenden, Dit geeft inzicht in elkaars werkveld en bouwt bruggen.”