Werkwarenhuis I Social label Lab voor maatschappelijke vernieuwing
Het Werkwarenhuis is de thuisbasis Social label Samen met ontwerpers en werkplaatsen werken we via design met betekenis aan een nieuwe kijk op arbeid, meedoen en samenleven. Mooi werk op maat, dat gezien wordt en passend is bij de mens die nu niet mee kan in onze snelle wereld. Het samen delen van kennis en creativiteit staat hierbij centraal.
Het Werkwarenhuis is een culturele ontmoetingsplek makers, publiek en ontwerpers elkaar uitdagen en van elkaar leren. Via kunst & cultuur worden ideeën en mensen samen gebracht. Publiek kan hier ook drinken, lekker eten tijdens pop up restaurant en winkelen in de monumentale conceptstore van Social label verdeeld over twee verdiepingen met werk-units gemaakt van herbestemde graansilo’s en watertorens.
Stichting Social label (2014) is opgericht door ontwerpers Petra Janssen (Studio Boot) en Simone Kramer (C-mone). Zij ontwerpen arbeid op maat, design met betekenis, waardoor mensen aan de zijlijn meedoen en trots ontlenen aan de mooie producten die zij maken. ‘Social label Works’ is de titel van het boek dat zij maakten voor ontwerpers, bestuurders, wetenschappers, onderwijs en ondernemers. Een pleidooi om via de kracht van design en communicatie de alsmaar groter wordende tweedeling in onze maatschappij te verkleinen. Te bestellen via social label shop
Momenteel zijn 17 topontwerpers aangesloten (o.a. Piet Hein Eek, Kiki van Eijk, Dick van Hoff, Edwin Vollebergh, Borre Akkersdijk) en 14 werkplaatsen. Social label is een groeiende beweging van mensen die streven naar een sociaal duurzame, inclusieve economie. Want een economie die de samenleving verbetert, laat namelijk niemand aan de kant staan.